Поради батькам майбутніх першокласників


5 компонентів психологічної готовності дитини до школи

Як підготувати дитину до нового навчального року? 

6 підказок психолога

https://life.pravda.com.ua/society/2018/08/14/232720/

Для майбутніх першокласників

Вчителі рекомендують: "Шкільне приладдя першокласника"

1. Зошити в клітинку і в похилу лінію.
2. Обкладинки для зошитів.
3. Прості олівці.
4. Кольорові олівці (м'які).
5. Фломастери.
6. Ластик.
7. Лінійка.
8. Пенал.
9. Фарби акварельні медові.
10Пензлики № 3, № 6, № 12.
11. Пластилін і стеки.
12. Дошка для роботи з пластиліном.
13. Альбом.
14. Стакан - непроливайка.
15. Кольоровий папір.
16. Кольоровий картон.
17. Клей ПВА.
18. Клей олівець.
19. Ножиці металеві з тупими кінцями.
20. Серветки для рук.
21. Папір А4.
22. Змінне взуття.
23. Легке спортивне взуття.
24. Спортивна форма.
Джерело: http://shkolyariki.blogspot.com/p/blog-page_28.html

Пам'ятка «Що необхідно знати і вміти дитині, 

яка йде в школу».

1. Своє ім'я, по батькові і прізвище.

2. Свій вік (бажано дату народження).

3. Свою домашня адресу.

4. Своє місто, його головні пам'ятки.

5. Країну, в якій живе.

6. Прізвище, ім'я, по батькові батьків, їх професію.

7. Пори року (послідовність, місяці, основні прикмети кожної пори року, загадки і вірші про пори року).

8. Домашніх тварин і їх дитинчат.

9. Диких тварин наших лісів, жарких країн, Півночі, їх звички, дитинчат.

10. Транспорт наземний, підземний, водний, повітря.

11. Розрізняти одяг, взуття і головні убори; зимуючих і перелітних птахів; овочі, фрукти і ягоди.

12. 3нать і уміти розповідати українські народні казки.

13. Розрізняти і правильно називати площинні геометричні фігури: круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал.

14. Вільно орієнтуватися в просторі і на аркуші паперу (прав – ліва сторона, верх – низ і т. д.)

15. Уміти повно і послідовно переказати прослуханий або прочитану розповідь, скласти, придумати розповідь по картинці.

16. 3апам’ятати і назвати 6-10 картинок, слів.

17. Розрізняти голосні і приголосні звуки.

18. Розділяти слова на склади по кількості голосних звуків.

19. Добре володіти ножицями (різати смужки, квадрати, круги, прямокутники, трикутники, овали, вирізувати по контуру предмет.)

20. Володіти олівцем: без лінійки проводити вертикальні і горизонтальні лінії, малювати геометричні фігури, тварин, людей, різні предмети з опорою на геометричні форми, акуратно розфарбовувати, штрихувати олівцем, не виходячи за контури предметів.

21. Вільно рахувати до 10 і назад, виконувати рахункові операції в межах 10.

22. Уміти уважно, не відволікаючись, слухати (30 – 35 хвилин).

23. Зберігати струнку, хорошу поставу, особливо в положенні сидячи.

10    заповідей для  батьків  майбутнього  першокласника.

1.    Починайте  “забувати”  про те, що Ваша дитина мала.

Давайте  дитині посильну роботу вдома, визначите коло її обов¢язків. Зробіть це м¢яко: “Який ти у нас уже великий, ми навіть можемо тобі довірити тобі помити посуд” (вимити підлогу, витерти пил, винести відро тощо).

2.    Визначите загальні інтереси.

      Це може бути як пізнавальні інтереси  (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

3. Прилучайте дитину до економічних проблем родини.

       Поступово привчайте її порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад дайте їй гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суми на той і на інший продукт). Доводьте до відома про відсутність грошей у родині, ходіть до магазину разом.

4.    Не лайте, а тим більше не ображайте дитину у присутності сторонніх.

        Поважайте почуття і думку дитини. На скарги збоку навколишніх, навіть вчителів чи вихователя, відповідайте: “Спасибі, ми вдома обов¢язково поговоримо на цю тему”.

5.    Навчить дитину ділитися своїми проблемами.

          Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви можете сформувати правильну життєву позицію.

6.     Постійно розмовляйте з дитиною.

         Розвиток мови – застава гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що їй більш за все сподобалося. Слухайте уважно, задавайте питання, щоб дитина почувала, що Вам дійсно цікаво.          

7. Відповідайте на кожне питання дитини.

          Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вичерпається.

8. Намагайтеся хоч інколи дивитися на світ очима Вашої дитини.

           Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

9. Частіше хваліть та захоплюйтеся Вашим малюком.

           На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: “Вийде обов¢язково, тільки потрібно ще кілька разів спробувати”. Формуйте високий рівень домагань, і самі вірте, що Ваша дитина може все, потрібно тільки трохи їй допомогти. Хваліть словом, посмішкою, ласкою і ніжністю, а не такого роду заохоченнями, як купування нової іграшки чи солодощів

10. Не будуйте Ваші взаємини з дитиною на заборонах.

          Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини, доводи Ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент поважного відношення до Вас у сьогоденні та в майбутньому.


 

 


 

ЗОЛОТІ   ПРАВИЛА   ВИХОВАННЯ. (В. Локсон) 

1.   Якщо дитина не хоче щось робити, не примушуйте її. Відкладіть це завдання і поверніться до нього, коли в дитини з'явиться відповідний настрій, інтерес.

2.   Завжди треба пристосовуватися, навіть якщо не вдається.

3.   Частіше хваліть і підбадьорюйте, навіть якщо дитині щось не вдається.

4.   Не робіт висновки одразу. Дитина може довго не виявляти помітних ознак прогресу, а потім стрімко піти вперед.

5.   Не порівнюйте постійно дитину з іншими. Діти усі різні, якби це було не так, світ став би нецікавим.

6.   Не виявляйте негативізму, якщо у дитини якесь уміння виявляється не тоді, коли ви на це чекаєте. Деякі діти повільно збільшують запас знань і слів.

7.   Не намагайтесь переключити дитину на іншу діяльність, навіть якщо вважаєте, що вона виконує її надто довго. Дитина сама знає, коли треба зупинитися.

8.   Ви маєте відповідати на допитливість дитини до батьків і оточуючого середовища.

Джерело:https://www.facebook.com/groups/2492918964338601            

Зупинити дитячу істерику можна, поставивши всього 1 запитання

Як виховувати дитину без покарання 

Не завжди батьки усвідомлено фізично карають дитину. В більшості випадків, це відбувається, коли батьки втрачають терпіння, вимотуються або відчувають себе у відчаї. Деколи вони можуть нашльопати дитину тому, що вже кілька разів повторили їй, що щось робити не можна, а до дитини це доки не дійшло. Всі батьки знають, як буває прикро і образливо, коли діти не слухають їх.

Фактично, згідно з дослідженнями Американської Академії Педіатрії, 25%% повних сімей середнього класу тьопають своїх дітей раз на тиждень. Ці 25% вважають, що шльопання дійсно працює. Проте в даному випадку, шльопання має поверхневий результат.

Як правило, ті діти, яких часто тьопають в якості виховного методу, починають обманювати, у них розвивається дитяча агресивність, злість і інші відхилення від соціальної поведінки дитини. Ці діти так і не відчувають відмінність між «поганим і хорошим», вони частіше за інших дітей будуть неправильно поводитися за спиною батьків. Отже, шльопання як метод виховання навряд чи можна назвати ефективним методом.

А які ж альтернативні методи виховання дітей?

Будьте твердими і терплячими.

 Дитина напевно Вас почує, якщо Ви будите говорити щось твердо, але не підвищеним тоном голосу.

Витримаєте паузу

 Якщо Ви повідомите Вашу дитину, що Ви зараз дуже розсержені, тому повернетеся до даної проблеми пізніше, то в цьому немає нічого поганого. Завжди краще витримати паузу, чим застосувати силу.

Вчіть Ваших дітей

Замість того щоб покарати дитину за якусь провину, повідомите її, що Вам не подобається, коли Ваша дитина робить те-то і те-то, і попросите її, щоб наступного разу вона цього не робила. Якщо ця провина повториться, запитаєте у дитини, як Ви їй можете допомогти запам'ятати, що так робити не можна.

Будьте позитивно налагодженими

Замість того щоб, наприклад, сказати: «Скільки разів я тебе просила почистити зуби!», повідомте дитині: «Повідом мене, коли почистиш зуби, тому що я піду відразу після тебе у ванну».

Пояснюйте дитині, а не залякуйте її.

Коротко поясніть дитині, чому вона повинна поводитися так, а не інакше, і що може статися, якщо вона поводитиметься неправильно.

Давайте дитині стимул-реакцію

 Стимулюйте дитину до співпраці з такими фразами як «Час йти. Поквапся, я хочу приїхати додому раніше, щоб...».

Будьте гнучкими

Якщо Ваша дитина про щось Вас просить, будьте гнучкими, прагніть знаходити те рішення, яке задовольняло б вас обох.

 Будьте розумніше

Якщо один метод рішення не спрацював, знайдіть інше рішення питання. У такому разі, не зайвим буде запитати у дитини, чим Ви їй можете допомогти. Це питання неодмінно викличе у відповідь позитивні відчуття у Вашої дитини.

Стримуйте свою злість

 Не зганяйте свою злість на дитині, пам'ятаєте, що цим Ви її нічому не навчите, крім того, щоб вона стала поступати також із своїми дітьми.






Немає коментарів:

Дописати коментар